Różnego rodzaju aplikacje towarzyszą nam na co dzień w wielu czynnościach. Istnieją także aplikacje, które usprawniają działanie firmy w sposób, jaki jeszcze kilkanaście lat temu wydawał się nie do pomyślenia. Google Trends, Google Tag Manager, Dropbox, Umownik.pl, WordPress to popularne przykłady aplikacji, które pomagają przedsiębiorcy w prowadzeniu biznesu.
1. Google Trends
Do przydatnych narzędzi należy darmowa aplikacja Google Trends. Jak sama nazwa wskazuje za jej pomocą można sprawdzić, jakie są aktualnie trendy dotyczące tematów wyszukiwanych przez użytkowników Internetu. W praktyce zyskujemy wiedzę, czy z jaką częstotliwością dane słowo kluczowe jest wpisywane przez internautów. Dzięki temu możemy porównać czy nasze hasło czy konkurencji jest częściej wpisywane do wyszukiwarki Google, a następnie odpowiednio zareagować.
2. Google Tag Manager
Google Tag Manager to kolejne, bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie skryptami i kodami śledzenia. Dzięki tej aplikacji można zmierzyć ruch na stronie internetowej firmy. Zyskujemy w ten sposób wiedzę o takich wielkościach, jak np. współczynnik odrzuceń, o tym kto klika w poszczególne baner. Poprzez tagowanie witryny i korzystanie z Google Tag Manager w połączeniu z Google Analytics przedsiębiorca uzyskuje wiele ważnych informacji o tym, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z jego witryną.
3. Dropbox.
Usługa w chmurze to potoczna nazwa kolejnej aplikacji, która pomoże w prowadzeniu firmy. Chodzi tutaj o Dropbox. Umożliwia ona udostępnianie wirtualnej przestrzeni dyskowej dla użytkowników. Innymi słowy może to być miejsce na pliki i dokumenty służbowe. Przewidziane są także dodatkowe funkcje usługi właśnie dla firm, które niedostępne w standardowej wersji. Przy użyciu jednego konta można korzystać z plików i dokumentów prywatnych jak i firmowych. Za darmo otrzymujemy 2 GB przestrzeni dyskowej z opcją wykupienia do 1 TB oraz nieograniczoną przestrzenią w specjalnym pakiecie dla firm.
4. Umownik.pl
Zawieranie umów i różnego rodzaju transakcji to „chleb powszedni” działalności każdej firmy. Aby usprawnić ten proces możemy skorzystać z kolejnej aplikacji Umownik.pl. Znajdziemy tam profesjonalnie opracowane szablony różnych umów, a także faktur i rachunków. Aplikacja pozwala w ciągu kilku minut stworzyć gotową umowę i przesłać ją do kontrahenta celem zatwierdzenia. Jest to oszczędność czasu oraz oszczędność pieniędzy, ponieważ ograniczamy koszty wydruku.
5. WordPress
WordPress to obecnie najbardziej funkcjonalne rozwiązaniem do tworzenia stron dla firm o zróżnicowanym poziomie złożoności. WordPress to także darmowa aplikacja, dzięki której z poziomu urządzenia mobilnego można swobodnie zarządzać wszelką treścią w ramach swojej witryny biznesowej, a nawet budować ją od podstaw. W wypadku strony internetowej firmy, która powstała w oparciu o konto WordPress.com, możemy także korzystać z zaawansowanych statystyk odwiedzin czy witryn odsyłających.