Firmy inwestują coraz większe środki w lepszy, wydajniejszy sprzęt komputerowy. Pracownicy mają do dyspozycji najnowsze modele smartfonów i laptopów, z którymi mogą się swobodnie przemieszczać i sprawnie komunikować podczas codziennych działań, pracy zdalnej czy wyjazdów służbowych. Wyposażenie sal konferencyjnych czy networkingowych również podlega stałej modernizacji. Rosnące wymagania co do sprzętu i jego parametrów wymuszają okresowe wymiany sprzętu komputerowego w firmie. Kiedy jednak przychodzi ten moment pojawia się problem. Wymiana sprzętu dla pracowników jest sporym wyzwaniem a bardzo często przykrym, pracochłonny i przynoszący raczej problemy niż jakiekolwiek korzyści obowiązkiem. Lista zadań jest spora: trzeba usunąć dane z dysków – a to zajmuje czas, przeprowadzić inwentaryzację i właściwie pozbyć się tzw. elektrośmieci. Często menedżerowie, działy finansowo – księgowe i IT nie są świadome, że używany i jeszcze sprawny sprzęt komputerowy może być przydatny dla innych firm, gdzie wymagania co do ich wydajności nie są duże. Potrzeba oznacza możliwości i szansę dla posiadacza tego rodzaju urządzeń. Używane komputery, laptopy czy drukarki można ponownie sprzedać i uzyskać tym samym środki na kolejne zakupy.
Na rodzimym rynku działają firmy specjalizujące się kompleksowym wsparciu wymiany sprzętu komputerowego – przykładem jest SELKEA.pl Pomagają innym firmom sprawnie przejść ten proces. Działania zaczynają od audytu. Pozwala on ocenić stan techniczny i potencjał używanego komputera, laptopa czy smartfona firmowego. Kolejny krok to usunięcie danych firmy z urządzeń. Najskuteczniejszą i najlepszą dla urządzeń mających ponownie trafić do sprzedaży jest metoda programowego nadpisywania danych. Informacje zapisane na dyskach komputerów zostaną zastąpione przypadkowymi informacjami. Proces nadpisywania jest w pełni bezpieczny dla komputera i nie wpływa na jego funkcjonowanie . Urządzenie może być nadal używane. Dane na nośniku nie będą mogły być odczytane przez osoby nieupoważnione. Po Zakończeniu niszczenia danych firma wystawi raport potwierdzający zakres i skuteczność tego zabiegu. Niewłaściwe zarządzanie oraz usunięcie danych wrażliwych nie tylko narazić może firmę na ich wyciek a co za tym idzie utratę wiarygodności na rynku. Może również przynieść poważne konsekwencje prawne i pokaźne kary finansowe. Warto więc nie bagatelizować procesów dotyczących właściwego przechowywania danych wrażliwych oraz ich usuwania. Warto korzystać z usług profesjonalnych firm posiadających wiedzę dotyczącą zarządzania danymi wrażliwymi oraz ich usuwania.
Po zakończeniu audytu, wycenie wartości używanego sprzętu komputerowego przedsiębiorstwa SELKEA pomaga w jego ponownej sprzedaży. Możliwy jest odkup całej partii sprzętu lub jej części. Dodatkowo SELKEA ofertuj tzw. sprzedaż wewnętrzną komputerów, laptopów i telefonów służbowych dla pracowników firmy, która zdecyduje się na wymianę własnego sprzętu komputerowego. SELKEA udostępni dedykowaną platformę sprzedażową dla pracowników oraz zagwarantuje obsługę sprzedaży, działania informacyjne, rozliczenia itp. Sprzedaż wewnętrzna to idealny sposób na rozwój działań firmy dotyczących employer branding i wsparcie działów HR oraz IT.