Koszty kampanii outdoorowych

Co wpływa na koszty naszej kampanii reklamowej?

Jakie są koszty kampanii billboardowej? Co na nie wpływa? Na pytania tego typu nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi. Jest multum składowych, które wpływają na koszt całkowity i to będzie tematem tego wpisu. Ważnym jest, by mieć na uwadze, że koszty będą znacznie się różniły w przypadku małej firmy, działającej lokalnie a potężniejszym graczem zrejonizowanym na cały kraj. Podstawowym elementem zaliczających się do kosztów, jest umiejscowienie billboardu. Warto tu pamiętać, że najdroższe reklamy znajdują się w centrach miast i w miejscach o doskonałej widoczności. Następne w kolejności są reklamy zlokalizowane w ruchliwych punktach, o doskonałej widoczności i codziennym szerokim gronie odbiorców. Idealnym przykładem są tu ważne z punktu widzenia natężenia ruchu, drogi ekspresowe, autostrady, węzły drogowe i skrzyżowania oraz np. bliskość galerii handlowych. Kolejnym aspektem wpływającym na koszt kampanii reklamowej jest wielkość wynajmowanego billboardu. Przy cenach wynajmu powierzchni reklamowej, warto zwrócić uwagę, że prócz kosztów ich wynajęcia, należy także ponieść nakłady finansowe na samą reklamę – drukowaną i naklejaną, bądź wykonaną na papierze billboardowym lub na folii. Do tego dochodzi czas emisji naszej reklamy. Przy zdecydowaniu się na dłuższy okres wynajmu, ceny są niższe, zdarzają się nawet rabaty sięgające 50% od ceny wyjściowej. Dalsze koszty kampanii reklamowej związane są już stricte z planem marketingowym. Wszystko zależne jest od pomysłu i tu pojawia się wiele zmiennych. Gdy np. reklama ma być tekstowa, zawierać hasło reklamowe, trzeba się liczyć z kosztem pracy copywritera. Gdy natomiast chcemy, by na reklamie widniała znana postać, musimy pamiętać o sporej gaży. Do tego wszystkiego, niezależnie od prezentowanej formy, dochodzą koszty wynajęcia doświadczonego grafika. W wielu przypadkach, przy planowaniu wdrożenia kampanii reklamowej, firmy korzystają z usług specjalistycznych firm zewnętrznych. Wtedy oni zajmują się wszystkim krok po kroku, od stworzenia planu, realizacji grafiki, po wdrożenie całej reklamy w życie. Stawka wtedy jest stała, ustalana na początku współpracy. Jeśli chcemy mieć pewność, że kampania zadziała, a nie mamy doświadczenia w tematyce reklamy zewnętrznej dobrym rozwiązaniem jest zgłoszenie się do jednej z firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Firma Znajdźreklamę.pl służy nam kompleksową obsługą na terenie całej Polski. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here