Rozwój technologii oraz powszechny dostęp do internetu spowodowały, że wiele firm decyduje się na działania związane z marketingiem internetowym. Obecnie praktycznie każda większa działalność biznesowa posiada własną stronę internetową i za pomocą reklam online pozyskuje klientów.
Jakie są największe zalety marketingu internetowego?
Narzędzia marketingu internetowego pozwalają dokładnie targetować reklamy do konkretnych grup docelowych, dzięki czemu możemy promować usługi i produkty, albo realizować inne cele.
Niezwykle cenną zaletą marketingu online jest mierzalność. Za pomocą odpowiednich programów oraz aplikacji możemy śledzić ruch na stronie oraz konwersję, a następnie dokonywać analizy i wyciągać wnioski. Pozwala to modyfikować działania, tak aby generować jeszcze większe zyski.
Czy warto w marketingu online postawić na pozycjonowanie?
Większość firm decyduje się na to, aby z działań marketingowych, postawić na pozycjonowanie w Google. W ten sposób możemy osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu na konkretne frazy kluczowe potencjalni klienci będą odwiedzać nasz serwis internetowy.
W połączeniu z pozycjonowaniem możemy również przeprowadzić kampanię Google ads. Jest to bardzo dobra reklama internetowa, ponieważ wyświetlamy się użytkownikom wyszukiwarki natychmiast i nie musimy czekać kilka miesięcy na zdobycie wysokich pozycji w Google, tak jak to jest w przypadku pozycjonowania.
Jak ważny jest kontent marketingu internetowym?
Żeby skutecznie sprzedawać przez internet, trzeba przede wszystkim tworzyć dobrą treść dla odbiorców. Możemy więc odpowiadać na ich pytania, wyjaśniać czym jest produkt albo usługa albo pisać na temat aktualności w branży.
Bardzo często przedsiębiorca nie ma czasu na samodzielne pisanie, więc warto jest zatrudnić do takiego zadania doświadczonego copywritera. Specjalista od tekstów, doskonale będzie wiedział jak stworzyć opis produktu, artykuł na bloga, sprzedającą ofertę albo krótkie posty na fanpage i inne social media.
Dlaczego warto wykorzystać również email marketing?
Niestety wielu właścicieli firm przeznacza pieniądze na reklamę w internecie, która ma na celu zwiększenie zasięgów oraz rozpoznawalności marki. Jednak trzeba się liczyć z tym, że platformy social media, takie jak: Facebook, Instagram czy Twitter są w posiadaniu pewnych osób i nigdy nie mamy nad nimi pełnej kontroli.
Możemy więc w niespodziewanym momencie stracić swoje konto, ponieważ przypadkowo złamiemy regulamin i wtedy cała nasza praca oraz zainwestowane pieniądze pójdą na marne. Istotne jest więc to, aby budować własną listę potencjalnych klientów.
Najprostszym rozwiązaniem jest stworzenie newslettera na swojej stronie internetowej, gdzie wiele osób będzie pozostawiać adres email, aby być na bieżąco z wydarzeniami w naszej firmie. Żeby jeszcze szybciej budować listę adresową, należy w tym celu przygotować odpowiedni lead magnet, który chętnie będzie pobierany przez osoby odwiedzające serwis. Umożliwi to zbudowanie listy osób, które w przyszłości mogą stać się klientami firmy.